OMAVALVONTASUUNNITELMA
OMAVALVONTASUUNNITELMA
Päivitetty 14.4.2025
Omavalvontasuunnitelma on palveluyksiköittäin laadittava asiakirja, jossa palveluntuottaja kuvaa toiminnan keskeiset riskit sekä miten palveluntuottaja ja henkilöstö valvovat palveluyksikköön kuuluvien palveluiden laatua, asianmukaisuutta, turvallisuutta ja asiakas- ja potilastyöhön osallistuvan henkilöstön riittävyyttä. Omavalvontasuunnitelma on päivittäisen toiminnan työväline.
Omavalvontasuunnitelma on osa palvelunjärjestäjän ja useammassa kuin yhdessä palveluyksikössä palveluja antavan palveluntuottajan omavalvontaohjelmaa.
1 Soveltamisala
Tämä omavalvontasuunnitelma perustuu lakiin sosiaali- ja terveydenhuollon valvonnasta (741/2003, valvontalaki) 31§:n 2 momenttiin ja koskee valvontalain 4§ 1 momentin 2 kohdan mukaisia sosiaali- tai terveydenpalveluita tuottavia palveluntuottajia, joiden on lain 27§:n perusteella laadittava palveluyksiköittäin omavalvontasuunnitelma.
2 Omavalvontasuunnitelman sisältö
2.1 Palveluntuottajaa, palveluyksikköä ja toimintaa koskevat tiedot
2.1.1 Palveluntuottajan perustiedot
Palveluntuottajan nimi: Sari Kallioinen-Rautava
Yritys: Psykoterapia ja työnohjaus T:mi Sakara
Y-tunnus: 2583513–5
Yhteystiedot: Massentie 11, 14240 Janakkala
Puhelinnumero: +358 40 766 7272
Sähköposti: sari.k-r@hotmail.com
2.1.2 Palveluyksikön perustiedot
Palveluyksikön nimi: Psykoterapia- ja työnohjaus Sari Kallioinen-Rautava
Yhteystiedot: Ratinankatu 2 A 12 33100 Tampere
Kollegani Anu Tallgren toimitilassa
Vastuuhenkilö: Sari Kallioinen-Rautava
Puhelinnumero: +358 40 7667272
Sähköposti: sari.k-r@hotmail.com
Palveluyksikön nimi: Psykoterapia- ja työnohjaus Sari Kallioinen-Rautava
Yhteystiedot: Possentie 6 LH 2 13200 Hämeenlinna
Vastuuhenkilö: Sari Kallioinen-Rautava
Puhelinnumero: +358 40 766 7272
Sähköposti: sari.k-r@hotmaill.com
2.1.3 Palvelut, toiminta- ajatus ja toimintaperiaatteet
Palvelut, jotka tämä omavalvontasuunnitelma kattaa:
- Kuntoutuspsykoterapia: Perhe- ja pariterapia, kuvataidepsykoterapia nuoret ja aikuiset ( 16- 67-vuotiaille)
- Psykoterapia: Perhe- ja pariterapia, kuvataidepsykoterapia nuoret ja aikuiset
- Kuntoutuspsykoterapia kuvataideterapiana (yksilö) etäkuntoutuksena
- Psykoterapia perhe- ja pariterapia etänä
- Yksilötyönohjaus
- Ryhmätyönohjaus
Missä toimintayksiköissä ja miten palveluja tuotetaan:
Tampereella
Ratinnakatu 2A 12 33100 Tampere
Kollegani Anu Tallgren toimitilassa tiistaisin sekä keskiviikkoisin
Tuotettava palvelu on lähipalvelua
Hämeenlinnassa
Possentie 6 LH2 13200 Hämeenlinna
maanantai, torstai sekä perjantaisin
Tuotettavat palvelut ovat lähipalvelua yrityksen toimitiloissa tai etäkuntoutusta ja etäterapiaa videovälitteisesti Minduu palvelun välityksellä.
Palveluyksikön toiminta-ajatus:
Psykoterapia- ja työnohjauspalvelu Sari Kallioinen-Rautavan toiminnassa noudatetaan terveydenhuollon ammattihenkilöiden ammattieettisiä periaatteita. Ammattitoiminnan päämääränä on terveyden ylläpitäminen ja edistäminen, sairauksien ehkäiseminen sekä psyykkisen terveyden ja toimintakyvyn lisääminen/kärsimyksen lievittäminen.
Terveydenhuollon ammattihenkilönä Psykoterapia- ja työnohjauspalvelu Sari Kallioinen-Rautava on velvollinen ottamaan huomioon lain säätämät potilaan oikeudet. Lisäksi ammattietiikkaa ohjaa seuraavat arvot: Luottamus, turvallisuus, kunnioitus ja ammatillisuus.
Psykoterapia ja työnohjauspalvelu Sari Kallioinen-Rautava noudattaa toiminnassaan kuvataidepsykoterapian sekä ratkaisukeskeisen psykoterapian psykoterapiaan yleisesti hyväksyttyjä ja tutkittuun tietoon/näyttöön perustuvia perusteltuja menettelytapoja, saadun koulutuksen mukaisesti.
Psykoterapia ja työnohjaus Sari Kallioinen-Rautava tuottaa Kelan korvaamaa kuntoutuspsykoterapiaa perhe, pari ja kuvataideterapiaa (yksilö), asiakkaan kokonaan itsensä maksamaa perhe, pari ja kuvataidepsykoterapiaa sekä yksilö- ja ryhmätyönohjausta. Asiakas- ja potilasmäärä on rajallinen ja vaihtelee kysynnän ja vapaana olevien terapiapaikkojen mukaisesti.
Kelan kuntoutuspsykoterapian asiakkaat tulevat kuntoutuspsykoterapiaan lääkärin lähetteen ja Kelan hyväksymän kuntoutuspäätöksen mukaisesti. Kuntoutuspsykoterapian asiakkaat valitsevat itse itselleen palveluntuottajan Kelan palvelutuottaja hausta, Minduun kautta tai ottavat suoraan yhteyttä palveluntuottajaan.
Psykoterapian asiakkaat ottavat itse suoraan yhteyden palvelun tuottajaan Minduu.fi tai tuottajaan sähköpostitse osoitteeseen: sari.k-r@hotmail.com tai puhelimitse numeroon:+358 40 766 7272
Kuntoutuskuvataidepsykoterapia (yksilö), perhe ja pariterapia asiakkaat voivat tutustua palveluihin ja palveluntuottajaan myös palveluntuottajan verkkosivuilta osoitteessa www.terapiahuilaamo.fi
Hyvinvointialue, jolla palveluita tuotetaan:
- Kanta-Häme
- Pirkanmaa
2.2 Asiakas- potilasturvallisuus
2.2.1 Palveluiden laadulliset edellytykset
Psykoterapia ja työnohjaus Sari Kallioinen-Rautava täyttää Valviran ja Kelan asettamat vaatimukset psykoterapiapalvelujen tuottamiseksi. Palvelun tarjoojalla on Valviran myöntämä ammatillinen pätevyys tuottaa kuntoutuspsykoterapiaa tai kuvataidepsykoterapiaa ratkaisukeskeisen viitekehyksen mukaisesti. Ammatillisen pätevyyden voi tarkastaa osoitteesta: julkiterhikki.valvira.fi
Kela on hyväksynyt Psykoterapia ja työnohjauspalvelu Sari Kallioinen-Rautavan kuntoutuspsykoterapian palveluntuottajaksi Kelan kuntoutuspsykoterapian palveluntuottaja pätevyys- ja koulutusvaatimusten mukaisesti perhe, pari ja kuvataidepsykoterapian palveluntuottajaksi Kelan perheterapiaan 18.2.2014 ja kuvataidepsykoterapiaan 06.08.2021.
Psykoterapia ja työnohjaaja Sari Kallioinen-Rautava ylläpitää ja kehittää osaamistaan säännöllisten ammatillisten täydennyskoulutusten sekä työnohjauksen avulla.
Palveluntuottaja huolehtii jatkuvalla seurannalla niin asiakkaiden kuin yhteistyötahojen kanssa toteutuvalla vuoropuhelulla siitä, että yritys tuottaa laadukasta, asiakas- ja potilaskeskeistä, turvallista ja asianmukaista psykoterapiaa.
Asiakkailla ja potilailla on mahdollisuus antaa palautetta saamastaan hoidosta ja kuntoutuksesta myös sähköpostiin (sari.k-r@hotmail.com) välityksellä sekä kirjallisesti ja nimettömästi jättämällä palaute toimitiloissa asiakas-/potilaspalautelaatikkoon.
Kuntoutuspsykoterapiantuloksellisuutta ja vaikuttavuutta arvioidaan muun muassa BDI kyselyllä sekä CORE-OM arvioinnin kautta. Lisäksi käytössä on myös muita potilaan ja asiakkaan psyykkistä hyvinvointia mittaavia arviointeja, joita käytetään potilas/asiakas kohtaisesti.
2.2.2
Psykoterapia ja työnohjauspalvelu Sari Kallioinen-Rautava omavalvontasuunnitelmasta ja palveluiden laadusta vastaa toiminimiyrittäjä Sari Kallioinen-Rautava. Palveluyksiköissä ei ole muuta henkilöstöä.
Sari Kallioinen-Rautava on valvontalain 10§ 4 momentin mukainen palveluyksikön vastuuhenkilö, joka valvoo, että yrityksen palvelut täyttävät sille säädetyt edellytykset koko sen ajan, kun palveluja tuotetaan.
2.2.3 Asiakkaan ja potilaan asema ja oikeudet
Asiakkailla ja potilailla on oikeus osallistua ja vaikuttaa oman hoitonsa suunnitteluun ja toteuttamiseen ja siksi psykoterapiaprosessin sisältö suunnitellaan ja valitaan yhdessä asiakkaan kanssa määriteltyjen psykoterapia tavoitteiden perusteella. Jokaisella tapaamisella asiakkaalle tarjotaan mahdollisuus ilmaista tarpeensa ja antaa palautetta terapiaan liittyvistä kokemuksista.
Asiakastyytyväisyyttä ja palautetta kerätään koko psykoterapiaprosessin ajan, ja palautteeseen reagoidaan viipymättä. Tarvittaviin muutoksiin ryhdytään nopeasti ja harkitusti. Palaute hyödynnetään sekä yksittäisten asiakasprosessien parantamisessa että laajemmin palveluyksikön toiminnan kehittämisessä. Psykoterapian alussa asiakkaalle kerrotaan mahdollisuudesta käsitellä terapiaan liittyviä haasteita yhdessä terapeutin ja hoitoon ohjanneiden tahon kanssa. Lisäksi asiakas voi olla yhteydessä Kanta Hämeen ja Pirkanmaan hyvinvointialueiden potilasasiavastaavaan.
Yksityisten terveydenhuollon palvelutuottajien potilasvastaavien palvelunumero: +358 44 461 0850
Palvelunumero on avoinna arkisin klo. 9.00.- 11.30
Voit olla yhteydessä potilasasiavastaavaan, muun muassa jos:
- Tarvitset lisätietoja oikeuksistasi terveydenhuollossa
- Olet tyytymätön saamaasi hoitoon tai kohteluun
- Tarvitset neuvoa potilaslain soveltamiseen liittyvissä asioissa
- Tarvitset apua muistutukseen tai kanteluun liittyvissä asioissa
- Tarvitset apua potilasvahinkoon liittyvissä asioissa
Potilasasiavastaavan tehtävä on neuvova ja ohjaava.
2.2.4 Muistutusten käsittely
Jos asiakas tai potilas tai hänen omaisensa ei ole tyytyväinen palveluyksiköstä saamaansa hoitoon tai kohteluun, asia kannattaa ottaa heti puheeksi terapeutin kanssa. Jos ongelmaa ei saada tyydyttävästi selvitettyä tai ratkaistua asiakkaalla, potilaalla tai hänen omaisellaan on oikeus tehdä kirjallinen muistutus Sari Kallioinen-Rautavalle tai ääritilanteessa kannella asiasta alueensa aluehallintovirastoon.
Vastine muistutukseen palveluyksikön toimintaan liittyen annetaan 4 viikon sisällä muistutuksen saamisesta. Muistutus on tehtävä kirjallisena osoitteeseen:
T:mi Sakara
Sari Kallioinen-Rautava
Massentie 11
14240 Janakkala
Muistutuksen yhteyteen tulee laittaa osite, johon kirjallinen vastaus toimitetaan. Vastauksessa kerrotaan, millaisiin toimenpiteisiin muistutukseen liittyen on ryhdytty tai miten asia on muuten ratkaistu. Muistutus voidaan käsitellä tarvittaessa myös tapaamisella asiakkaan, potilaan ja lähettäneen tahon kanssa, jos asiakas tai potilas näin haluaa.
2.2.5 Henkilöstö
Psykoterapia ja työnohjauspalvelu Sari Kallioinen-Rautava on yhden henkilön sosionomi, psykoterapeutti Sari Kallioinen-Rautava yritys.
2.2.6 Asiakas- ja potilastyöhön osallistuvan henkilöstön riittävyyden seuranta
Psykoterapia ja työnohjauspalvelu Sari Kallioinen-Rautava on yhden henkilön yritys, joka on yksin vastuussa omasta työstään. Asiakkaiden ja potilaiden kanssa sovitaan yhteistyön alkaessa käytännöistä lomien ja sairastapausten suhteen- Lomissa ja sairastapauksissa ei ole korvaavaa työntekijää, vaan terapia käynti peruuntuu tai siirtyy tapauskohtaisesti tuolta ajalta.
Psykoterapia ja työnohjauspalvelu Sari Kallioinen-Rautava ei ota enempää asiakkaita ja potilaita kuin sen on yhden henkilön yrityksessä mahdollista hoitaa laadukkaasti ja asianmukaisesti.
2.2.7 Moninainen yhteistyö ja palvelun koordinointi
Asiakkaan tai potilaan laadukkaan hoidon kannalta ja sen varmistamiseksi tehdään yhteistyötä asiakkaan tai potilaan palvelukokonaisuuteen kuuluvien muiden sosiaali- ja terveydenhuollon palvelunjärjestäjien ja -tuottajien kanssa. Yhteistyö voi sisältää yhteisneuvotteluja ja lyhyempiä viesti – tai puhelinyhteydenottoja. Nämä tapahtuvat ainoastaan asiakkaan tai potilaan suostumuksella.
2.2.8 Toimitilat tai välineet
Psykoterapia ja työnohjauksenpalvelut Sari Kallioinen-Rautavan toimitilat on järjestetty palvelemaan psykoterapeuttista hoitoa ja yhteistyötä, asiakkaiden ja potilaiden yksityisyyden suoja turvaten. Toimitilat on suojattu asianmukaisella lukituksella, paloturvallisuuslaitteilla. Palo- ja poistumisturvallisuus suunnitelma löytyy Tampereella Ratinankatu 2 A taloyhtiön ilmoitustaulta.
Hämeenlinnassa poistuminen on ulko-oven tai tarvittaessa ikkunan kautta. Tila sijaitsee katutasossa.
2.2.9 Lääkinnälliset laitteet, tietojärjestelmä ja teknologian käyttö
Palveluyksiköissä ei ole käytössä minkäänlaisia lääkinnällisiä laitteita. Eikä palveluyksiköissä ole käytössä sähköisiä potilastietojärjestelmiä. Asiakas- ja potilastiedot kirjataan manuaalisesti tapaamisten jälkeen. Käyntipäivät ovat kalenterimerkinnät.
Laskutus tapahtuu kuukausittain Passelin laskutusohjelmalla, jossa ei ole asiakkaan- potilasmerkintöjä vaan ainoastaan yleisiä asiakkaiden ja potilaiden laskutukseen liittyviä tietoja, kuten nimi, ja sähköpostiosite. Videoyhteys toimii Minduun salatun järjestelmän kautta. Asiakas- ja potilas paperit säilytetään Massentie 11 14240 Janakkala 3 lukon takana, turvakaapissa.
Asiakirjoja käsittelevillä terveydenhuollon ammattihenkilöillä on Lain terveydenhuollon ammattihenkilöstöstä (559/1994/16§17) mukainen salassapitovelvollisuus. Muut asiakirjoja käsittelevät henkilöt sitoutuvat vastaavaan salassapitoon.
Asiakas- ja potilaskohtaiset liitetiedostot, kuten Kelan kuntoutuspsykoterapia-päätökset liitteineen säilytetään lukitussa asiakirjakaapissa, lukitussa tilassa, johon pääsy on rajoitettua.
Asiakas- ja potilastietolain mukainen tietoturvasuunnitelma on laadittu ja sen toteuttamisesta vastaa toiminimiyrittäjä Sari Kallioinen-Rautava yhteistyössä Minduun kanssa.
Asiakkailla ja potilailla on koko yhteistyösuhteen ajan mahdollisuus antaa palautetta teknologian käyttöön liittyen. Palautteet käsitellään ja teknologiaa pyritään kehittämään niin, että se palvelisi paremmin asiakkaiden ja potilaiden tarpeita.
2.2.10 Lääkehoitosuunnitelma
Ei koske psykoterapia ja työnohjauspalvelu Sari Kallioinen-Rautava toimintaa. Palveluyksiköissä ei käsitellä lääkkeitä missään muodossa.
2.2.11 Asiakas- ja potilastietojen käsittely ja tietosuoja
Palveluyksikön asiakas ja potilastietojen käsittelystä ja siihen liittyvästä ohjeuksesta vastaa Sari Kallioinen-Rautava, terapian alussa asiakas tai potilas informoidaan palveluyksikössä käytössä olevasta manuaalisesta potilastietojärjestelmästä. Sari Kallioinen-Rautava toimii palveluyksiköiden tietosuojavastaavana.
Tietosuojavastaavan yhteystiedot:
Nimi: Sari Kallioinen-Rautava
Osoite: Massentie 11, 14240 Janakkala
Puhelinnumero: +358 40 766 7272
Sähköposti: sari.k-r@hotmail.com
Sari Kallioinen-Rautava käsittelee yksin, ainoana työntekijänä asiakas- ja potilaskirjoja.
Tietosuojasta on huolehdittu EU:n tietosuoja-asetusten mukaisesti.
Tarkistusoikeus
Jokaisella rekisterissä olevalla henkilöllä on oikeus tarkistaa rekisteriin tallennetut tiedot. Mikäli asiakas tai potilas haluaa tarkistaa hänestä manuaalisesti kirjatut tiedot, pyyntö tulee lähettää kirjallisesti rekisterin pitäjälle. Rekisterinpitäjä voi tarvittaessa pyytää pyynnön esittäjää todistamaan henkilöllisyytensä. Rekisterinpitäjä vastaa pyyntöön EU:n tietosuoja-asetuksissa säädetyssä ajassa.
Oikeus vaatia tiedon korjaamista
Jokaisella rekisterissä olevalla henkilöllä on oikeus vaatia mahdollisen virheellisen tiedon korjaamista tai puutteellisen tiedon täydentämistä. Mikäli rekisteröity haluaa vaatia tietoihinsa oikaisua, pyyntö tulee lähettää kirjallisesti rekisterinpitäjälle. Rekisterinpitäjä vastaa pyyntöön EU:n tietosuoja-asetuksessa säädetyssä ajassa.
2.2.12 Säännöllinen kerättävän ja muun palautteen huomioiminen
Palveluyksikön palveluja saavilla asiakkailla ja potilailla sekä heidän läheisillään on jatkuvasti mahdollisuus antaa palautetta palveluyksikön toiminnasta ja palveluista. Palautetta voi antaa suullisesti, kirjallisesti ja sähköisesti.
Palautteen antamisen yhteystiedot:
Nimi: Sari Kallioinen-Rautava
Osoite: Massentie 11, 14240 Janakkala
Puhelin: +358 40 766 7272
Sähköposti: sari.k-r@hotmail.com
Saatua palautetta hyödynnetään omavalvonnan ja toiminnan laadun kehittämisessä.
2.3 Omavalvonnan riskienhallinta
2.3.1 Palveluyksikön riskienhallinnan vastuut, riskien tunnistaminen ja arvioiminen
Itsenäisenä ammatinharjoittajana toimiva psykoterapeutti Sari Kallioinen-Rautava vastaa palveluyksikön riskien hallinnasta yhdessä keskeisten yhteistyötahojen kanssa. Yhteistyötahoja ovat muun muassa asiakkaita ja potilaita psykoterapiaan lähettävät ja muutoin heidän hoidostaan ja kuntoutuksestaan vastaavat tahot (esimerkiksi YTHS, työterveyshuolto).
Fyysisten tilojen osalta taloyhtiö ja palo- ja pelastuslaitos.
Keskeisempiä riskejä ovat mahdolliset vaikeudet psykoterapeuttisen (perhe, pari ja kuvataidepsykoterapia) hoidon jatkuvuuden turvaamisessa, fyysisiin tiloihin liittyvät mahdolliset ongelmat (palo- ja poistumisturvallisuus). Sähköisissä järjestelmissä ei säilytetä mitään asiakas- eikä potilastietoja. Asiakkaiden yhteydenottopyynnöt terapeutin sähköpostiin poistetaan, kun yhteydenottoon on vastattu.
Jos ja kun merkkejä riskeistä ilmenee, ne käsitellään ja arvioidaan mahdollisimman pian, tarvittaessa yhteistyötahojen kanssa ja ongelmia ratkaiseviin, ennalta ehkäiseviin ja korvaaviin toimenpiteisiin ryhdytään tarpeen mukaisesti.
2.3.2 Riskienhallinnan keinot ja toiminnassa ilmenevien epäkohtien ja puutteiden käsittely
Psykoterapiaprosessin alussa keskustellaan asiakkaiden ja potilaiden kanssa psykoterapian tavoitteista, jossa käydään läpi psykoterapeuttiseen hoitoon liittyviä mahdollisia haasteita ja ratkaisuvaihtoehtoja.
Psykoterapian aikana ilmenevät haasteet käsitellään yhdessä asiakkaan tai potilaan kanssa sekä tarpeen mukaan asiakkaan tai potilaan hoitoon lähettäneen tahon kanssa.
Jos digitaalisen tietoturvaan liittyviä riskejä ilmenee, ne selvitetään yhdessä digitaalisten palvelujen tuottajan kanssa.
Jos ilmenee merkkejä fyysisten vastaanottotilojen riskeistä, ne selvitetään yhdessä taloyhtiön kanssa,
Valvovien viranomaisten selvityspyynnöt, ohjaus ja päätökset käsitellään sekä otetaan huomioon palveluyksikön toiminnan kehittämisessä.
Palveluntuottaja on velvollinen ilmoittamaan välittömästi salassapitosäännösten estämättä palvelun järjestäjälle ja valvontaviranomaiselle palveluntuottajan omassa tai tämän yhteistyökumppaneiden toiminnassa ilmaantuneet asiakas- ja potilasturvallisuutta olennaisesti vaarantavat epäkohdat sekä asiakas- ja potilasturvallisuutta vakavasti vaarantavat tapahtumat, vahingot tai vaaratilanteet sekä muut sellaiset puuteet, joita palveluntuottaja ei ole pystynyt tai pysty korjaamaan omavalvonnan keinoin.
2.3.3 Riskienhallinnan seuranta, raportointi ja osaamisen varmistaminen
Riskienhallinnan toimivuutta seurataan ja arvioidaan jatkuvasti. Vaara- ja haittatapahtumat raportoidaan valvontaviranomaisille ja muille yhteistyötahoille tarpeenmukaisesti. Palveluntuottaja osallistuu mahdollisuuksiensa mukaan Sote riskein hallintaan liittyviin koulutuksiin ja muihin säännöllisiinkoulutuksiin, kuten
- Kuvataide terapian tukena (kurssi suoritettu 12.5.2024)
Omavalvontayhteistyötahojen kanssa käydään läpi riskienhallintatietoisuutta ylläpitäviä ja varmistavia keskusteluja.
2.3.4 Ostopalvelut ja alihankinta
Ostopalveluyhteistyötahojen kanssa käydään läpi riskienhallintatietoisuutta ylläpitäviä ja varmistavia keskusteluja.
2.3.5 Valmius. ja jatkuvuudenhallinta
Palveluyksiköiden valmius- ja jatkuvuudenhallinnasta sekä valmius- ja jatkuvuudenhallintasuunnitelmasta vastaa Sari Kallioinen-Rautava.
3 Omavalvontasuunnitelman toimeenpano, julkaiseminen, toteutumisen seuranta ja päivittäminen
3.1 Toimeenpano
Palveluyksiköiden palveluntuottaja on laatinut yhtenäisen omavalvontasuunnitelman Valviran ohjeistuksen pohjalta molempiin toiminta yksikköihin ja sitoutuu noudattamaan tätä suunnitelmaa toiminnassaan.
3.2 Julkaiseminen, toteuttamisen seuranta ja päivittäminen
Palveluyksiköiden omavalvontasuunnitelma on tallennettu palveluntarjoajan sähköiseen muotoon ja on sieltä heti saatavissa pyydettäessä.
Omavalvontasuunnitelma tarkastetaan ja päivitetään neljän (4) KUUKAUDEN VÄLEIN, Valviran ohjeistuksen mukaisesti. Siihen tehtävät päivitykset ja korjaukset julkaistaan viiveettä.
JANAKKALASSA
14.04.2025
Sari Kallioinen-Rautava